Bo kto powiedział, że Kopciuszek nie może kodować?
Dziewczynki od dziecka słyszą bajki o tym, że pewne rzeczy nie są dla dziewczynek. Na przykład takie, w których nie dla nich kodowanie, programowanie czy inżynierowanie. Najwyższa pora, by takie bajki włożyć między bajki i napisać je na nowo, albo… zaktualizować.
wyzwanie
najwięcej programistek odchodzi z zawodu jeszcze w przedszkolu...
Stereotypy płciowe sprawiają, że programistki odchodzą z zawodu już w przedszkolu! Dziewczynki nie zostaną w przyszłości nowymi Adami Lovelace, jeśli od dzieciństwa będą wychowywane na Kopciuszki, Roszpunki, czy Królewny Śnieżki. Badania pokazują, że już 6-letnie dziewczynki uważają, że są mniej bystre, niż chłopcy.
pomysł
Wiedzieliśmy, że aby coś zmienić, musimy sięgnąć do źródła problemu. Postanowiliśmy włożyć takie bajki między bajki. Łącząc siły Intela i fundacji IT Girls oraz aktywistki Janiny Bąk, zaktualizowaliśmy klasyczne bajki tak, by ich bohaterki z pomocą nowych technologii i własnej inteligencji mogły samodzielnie radzić sobie z przeciwnościami losu. Pokazaliśmy, że księżniczki też potrafią kodować, budować roboty,
i że nie zawsze marzą o pójściu na bal. Czasem marzą o studiach na uczelni technicznej.
co zrobiliśmy
Wraz z pracownikami Intela zaktualizowaliśmy bajki, a następnie udostępniliśmy bajki przedszkolakom w formie książeczki i audiobooków. W ręce ich nauczycieli i rodziców oddaliśmy scenariusze lekcji i materiały edukacyjne o nowych technologiach, a także zaoferowaliśmy im dedykowane warsztaty prowadzone przez fundację IT Girls oraz inżynierki z Intela.
"Nie możesz być tym, czego nie widzisz"
efekty
Kampania rozlała się wśród przedszkolaków, ich rodziców i nauczycieli.
przedszkoli zgłosiło chęć udziału w warsztatach
dzieci usłyszało "Bajki Zaktualizowane"
łącznego zasięgu kampanii w mediach i social mediach