To laptopy dla tych, którzy szukają, gonią za ideałem i mają odwagę powiedzieć “nie wiem”
Świat oczekuje od nas, żebyśmy wiedzieli, ale potrzebuje, żebyśmy szukali. Dlatego pokazaliśmy, że laptopy Asus z Intel Evo i Windows 11 są dla ludzi, którzy szukają i wspiera ich w tych poszukiwaniach.
wyzwanie
Świat w ciągłej zmianie wymaga hiperelastyczności, ale społeczeństwo wywiera presję na wejście w ramy, na to, żeby wiedzieć, dookreślić się, mieć odpowiedzi na wszystkie pytania. Aż 86 proc. “młodych dorosłych” odczuwa presję wywieraną przez otoczenie i związany z nią brak pewności siebie, 81 proc. obawia się, że popełni błąd – podejmie złą decyzję, 80 proc. nie ma pomysłu na swoje życie (ź: badanie „Młodzi Dorośli 2022”)…
pomysł
To dobrze, że jeszcze nie wiesz, bo świat nie potrzebuje tych, którzy wszystko wiedzą, tylko tych, którzy szukają i nie boją się mówić „nie wiem”.
„Nie wiem” to także odwaga. Gdzie się widzisz za 5 lat? Wiesz już, jak rozwiązać ten problem? Jak powinien brzmieć kolejny wers? Jak powinno brzmieć to hasło? Nie wiem. Jeszcze.
Porażki? Jasne zdarzają się, ale dla nas to tylko patent na odkrycie sposobów, które nie działają. Przystanki w drodze do celu.
co zrobiliśmy
Pokazaliśmy, że „nie wiem” to potęga i paliwo do szukania i odkrywania – swojego miejsca w życiu, kolejnego przełomu w nauce, kolejnego arcydzieła. Ambasadorem kampanii „Dla tych, którzy jeszcze nie wiedzą” został polski muzyk Krzysztof Zalewski. Osią komunikacji był spot-manifest z jego udziałem. Ponadto w cyklu podcastów Marcin Łukasik przeprowadził 8 inspirujących rozmów z ludźmi, którzy nie boją się szukać i błądzić, mylić się i poprawiać. Ludźmi, którzy po prostu nie boją się mówić „nie wiem”.
Byli to przedstawiciele różnych światów: Andrzej Dragan, Mariusz Szczygieł, Marcin Wicha, Artur Kurasiński, Krzysztof Adamek, Marcin Malec, Natalia Kusiak. Natomiast w ramach współpracy z Noizz cyklowi wywiadów z influencerami towarzyszył konkurs, w którym każdy mógł podzielić się swoim życiowym „nie wiem”.
„Młody człowieku – nieprawdą jest, że wykonałem 5000 nieudanych prób, ale faktem jest, że do tej pory odkryłem 5000 sposobów, według których to nie działa! Co sprawia, że jestem o 5000 sposobów bliżej rozwiązania.”
~ Thomas Edison
Spot-manifest
Struktura spotu inspirowana była ikonicznym artykułem Mary Schmich, opublikowanym w 1997 roku na łamach Chicago Tribune. Autorka serwowała ówczesnym dwudziestoparolatkom rady, które miały im pomóc odnaleźć się u progu dorosłości.
Szkatułkowa struktura eseju pozwoliła jej uciec od mentorskiego tonu. Rady wynikające “tylko z jej doświadczenia”, zamknęła zręczną klamrą. Była nią jedyna pewna rzecz, którą mogła im doradzić – korzystanie z kremów do opalania.
efekty
całkowity zasięg kampanii
odsłuchań i obejrzeń podcastu/videocastu
obejrzeń spotu-manifestu
wzrostu sprzedaży produktu