„grzebień z tajemnicy przedziału”, czyli Aliexpress w social media
Zredefiniować niedoskonałość, zrobić z niej wizytówkę i platformę dla komunikacji marki, to było nasze zadanie. Osią i bohaterami komunikacji – produkty wyjątkowe jak samo AliExpress, a opisy i treści postów – żywcem wzięte z platformy. Odkrywaj z Aliexpress!
wyzwanie
krótkie futro pluszowe...
Jak komunikować e-commerce, w którym opisy produktu brzmią tak: „Nowy retro damskie słodkie lisa ucha berety”? Kapcie w kształcie różowych świnek to „krótkie futro pluszowe”, pokrowiec na pilota (?!) to „zdalnego sterowania osłona”, a szczotka ze skrytką (?!?!) to „grzebień z tajemnicy przedziału”.
pomysł
wykorzystajmy to!
Zredefiniowaliśmy niedoskonałość i zrobić z niej wizytówkę i platformę dla komunikacji marki. Osią i bohaterami komunikacji – produkty wyjątkowe jak samo AliExpress; opisy i treści postów – żywcem wzięte z platformy. Odkrywaj z Aliexpress!
poszliśmy w memy
Zainspirowani trendami postawiliśmy na memetyczny format naszych publikacji. Lekką i przykuwającą wzrok kreację, okrasiliśmy tekstami, które w wielu przypadkach odwołują się do klasyków internetu. W ten sposób stworzyliśmy kampanię pokazującą szeroką ofertę AliExpres, a jednocześnie najbardziej memetyczną komunikację e-commerce na rynku! Przekładając to na język zakupów spożywczych: chcąc kupić kilogram bananów i wchodząc na AliExpress wróci się do domu z żółtym, podłużnym legowiskiem dla kota, fluorescencyjnym latawcem i pewnie jeszcze foremkami do lodu. W kształcie banana. I z bananem na twarzy.
efekty
w ciągu roku od startu kampanii
oczarowaliśmy i rozbawiliśmy Polaków i zbudowaliśmy zaangażowaną społeczność wokół Aliexpress w mediach społecznościowych
kontaktów z kampanią w social media
interakcji z treściami
engagement rate na facebooku